•
Wat wil je bedrijf
uitstralen
•
Visie van je bedrijf
•
Doel waar je met je
bedrijf uiteindelijk naartoe wilt
•
Doelgroep welke groep wil
je aanspreken
Door deze punten of een van deze punten in je
logo te verwerken weten klanten meteen wat ze kunnen verwachten en of het
bedrijf aansluit bij wat zij zoeken.
Deze uitstraling hebben ook weer alles te maken met je huisstijl. Kleuren
en de typografie, maar daar ik later verder op in. Nu eerste een aantal
voorbeelden van logo’s die inspiratie naar een geheel ander level hebben gebracht. Hoe kan je dat dan noemen Na-apen, look a like of
inspiratie?
Het laatste voorbeeld heeft te maken met de negatieve ruime die nogal ongelukkig is gebruikt In het zwart die je een koppen dansen, maar door het witte zie je een een blote vrouwen lichaam. Volgende week zou ik een aantal logo’s laten zien waarbij er wel goed gebruik is gemaakt van de negatieve ruimte om meer nadruk te leggen op de betekenis, visie, uitstraling, naam en beeld.
http://www.thinktank.co.za/logosthatlookalike
http://www.damncoolpictures.com/2009/05/logos-that-look-alike.html/
http://www.damncoolpictures.com/2009/05/logos-that-look-alike.html/
Zoals vorige week al had geschreven kan er
een verkeerde betekenis ontstaan bij namen, maar hetzelfde kan ook gebeuren met
het ontwikkelen van een logo. Bij de ontwikkeling is het dan ook belangrijk om
het aan anderen te laten zien. Zien zij wat jij ziet en komt jouw boodschap wel
over? De volgende voorbeelden zijn er om te laten zien dat niet iedereen dit
heeft gedaan. Want vraag het jezelf eens af: Wat zie jij?
http://www.hongkiat.com/blog/logo-design-gone-wrong/
Het laatste voorbeeld heeft te maken met de negatieve ruime die nogal ongelukkig is gebruikt In het zwart die je een koppen dansen, maar door het witte zie je een een blote vrouwen lichaam. Volgende week zou ik een aantal logo’s laten zien waarbij er wel goed gebruik is gemaakt van de negatieve ruimte om meer nadruk te leggen op de betekenis, visie, uitstraling, naam en beeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten