dinsdag 10 juni 2014

Logo

Bij het ontwikkelen van het logo is het belangrijk om het een uitstraling te geven die ergens naartoe verwijst. Hierbij kun je denken aan de

       Wat wil je bedrijf uitstralen
       Visie van je bedrijf
       Doel waar je met je bedrijf uiteindelijk naartoe wilt
       Doelgroep welke groep wil je aanspreken

Door deze punten of een van deze punten in je logo te verwerken weten klanten meteen wat ze kunnen verwachten en of het bedrijf aansluit bij wat zij zoeken.

Deze uitstraling hebben ook weer alles te maken met je huisstijl. Kleuren en de typografie, maar daar ik later verder op in. Nu eerste een aantal voorbeelden van logo’s die inspiratie naar een geheel ander level hebben gebracht. Hoe kan je dat dan noemen Na-apen, look a like of inspiratie? 







http://www.thinktank.co.za/logosthatlookalike
http://www.damncoolpictures.com/2009/05/logos-that-look-alike.html/

Zoals vorige week al had geschreven kan er een verkeerde betekenis ontstaan bij namen, maar hetzelfde kan ook gebeuren met het ontwikkelen van een logo. Bij de ontwikkeling is het dan ook belangrijk om het aan anderen te laten zien. Zien zij wat jij ziet en komt jouw boodschap wel over? De volgende voorbeelden zijn er om te laten zien dat niet iedereen dit heeft gedaan. Want vraag het jezelf eens af: Wat zie jij?







http://www.hongkiat.com/blog/logo-design-gone-wrong/

Het laatste voorbeeld heeft te maken met de negatieve ruime die nogal ongelukkig is gebruikt In het zwart die je een koppen dansen, maar door het witte zie je een een blote vrouwen lichaam. Volgende week zou ik een aantal logo’s laten zien waarbij er wel goed gebruik is gemaakt van de negatieve ruimte om meer nadruk te leggen op de betekenis, visie, uitstraling, naam en beeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten